zaterdag 17 augustus 2024

Locatie:
 Kerken Oldeholtpade en Nijeholtpade

Stichting Tsjerkepaad

Dit jaar is voor de stichting Tsjerkepaad een jubileumjaar. Twintig jaar geleden deden in Súdwest-Fryslân 25 kerken mee aan de eerste openstelling. Sindsdien is het aantal deelnemende kerken in onze provincie vertienvoudigd. Ieder jaar doen gemiddeld 250 kerken mee aan de openstelling, met meer dan 50.000 bezoekers en honderden vrijwilligers die zich belangeloos inzetten.

Het thema dit jaar is Rondjes om de kerken. Op 31 mei wordt een boek gepresenteerd van wandeljournalist Fokko Bosker dat hij in opdracht van Tsjerkepaad heeft gemaakt. Daarin zijn 26 wandel- en fietsroutes rondom kerken in Noordwest- en Noordoost-Fryslân opgenomen. Het kan ook een stimulans zijn voor open kerken in andere regio’s en plaatsen om een wandel- of fietsrondje te organiseren langs kerken in de buurt.

Als gemeente Ter Holten doen wij ook mee met de openstelling in het kader van Tsjerkepaad.
Onze kerken in Oldeholtpade en Nijeholtpade zullen op de data 6 juli, 20 juli, 3 augustus, 17 augustus en 31 augustus geopend zijn.

Wanneer u tijd en gelegenheid heeft, bent u van harte uitgenodigd op de genoemde data.

En op zaterdag 17 augustus verleent organist Arnold Wiegersma (www.arnoldwiegersma.nl) uit Drachten zijn medewerking.
Hij zal in beide kerken een uur spelen. Om 14.00 in Oldeholtpade en om 15.00 uur in Nijeholtpade.
Arnold is een organist van 24 jaar en speelt al jaren orgel. Hij geeft ook regelmatig concerten. Hij heeft gevraagd of hij met Tsjerkepaad bij ons op het orgel mag spelen. Hij wil zo zijn passie voor muziek delen met een breder publiek en zo bijdragen aan de sfeer van Tsjerkepaad. Laat u verrassen en kom luisteren in Oldeholtpade en/of Nijeholtpade op 17 augustus.