Postzegels en kaarten

Waarom weggooien wat nog van waarde is?

Heeft u oude mobieltjes, oude ansichtkaarten en postzegels?
Zamel ze in voor het werk van Kerk in Actie. Daarmee kunnen we samen nog meer mensen in de wereld een mooie toekomst geven.

Postzegels, ansicht- en geboortekaarten

U kunt postzegels en ansicht- en geboortekaarten sparen voor het zendingswerk van Kerk in Actie en de Gerefomeerde Zendingsbond (GZB). Vrijwilligers sorteren de postzegels en ansichtkaarten met veel zorg, kennis en aandacht. Vervolgens verhandelen ze de postzegels via verkoopadressen in Nederland en Nationale en Internationale beurzen. De ansicht- en geboortekaarten verkopen ze aan verzamelaars op beurzen en bieden ze te koop aan via websites als Marktplaats.

NB.  Een ansichtkaart is een enkele kaart met aan de ene kant een afbeelding en aande achterzijde ruimte voor adres en postzegel. Dit zijn verhandelbare kaarten, ongeacht de afbeelding.
(Bijna) alle dubbele kaarten en enkele kaarten die in een envelop verzonden worden, zijn oud papier.
Momenteel is er nog wel handel in dubbele kaarten van Anton Pieck, Voor het Kind, Removos, Marjolein Bastin en Stichting Kinderpostzegels.

Wat levert het op?

In 2022 was de opbrengst € 27.633,98 (€ 24.429,68 via postzegels en kaarten).
Met de opbrengst kunnen Kerk in Actie en GZB weer veel mensen ondersteunen.
In de kerk van Oldeholtwolde staat een bak waar u de postzegels en kaarten in kunt doen.

U kunt de postzegels, ansicht- en geboortekaarten ook inleveren bij:
  • Tieneke Bosman, Hofsteestraat 10, Oldeholtpade
  • Meintje Hoekstra, Hoofdweg 82, Oldeholtpade