Out of the box diensten

Ongeveer 4 x per jaar wordt er een out of the box dienst te georganiseerd. U leest het al, out of the box, dit zijn diensten die een tikkeltje anders zijn dan de traditionele kerkdiensten. Wij proberen er voor jong en oud een aantrekkelijke en inspirerende dienst van te maken met altijd een blik naar de hedendaagse tijd!  Hou de agenda op deze site in de gaten! Wees welkom!

Commissie "Out of the box diensten"
Contactpersoon:
Marian van Spengen,
email: jaapenmarian15@hotmail.com

De tijd terug!

Zondag 29 oktober was er weer een out of the boxdienst in Oldeholtpade, dit keer een voorbereiding met enthousiaste gemeenteleden. Sommige kwamen binnen in de kleding zoals men gewend was vroeger naar de kerk te gaan, sober en met een hoedje op! Prachtig om te zien dat velen dat voor een keer nog eens aan wilde doen naar de kerk.  De dames zaten links en de heren zaten rechts. Oude psalmen gezongen op hele noten, Schriftlezingen uit de oude bijbel en de overgang gemaakt naar de nieuwe bijbel in gewone taal.

Vroeger was alles beter. Dit wordt dikwijls gezegd, in deze dienst mochten wij met elkaar ontdekken dat vroeger niet alles beter was maar wel goed. De verhalen die in de kerk verteld werden en worden hebben ook onze samenleving gemaakt, hoe stonden we toen in het leven en hoe staan wij daar nu in. Het principe is hetzelfde gebleven, ons geloof in God maar hoe we tot geloof komen of ons geloof houden dat zijn we anders gaan inkleden, we maken daarin andere keuzes. Je kunt wel spreken over meer vrijheid binnen de kerken. We mochten naar huis gaan met de belofte:

Hij laat nooit los wat Zijn hand ooit begonnen is.

Fotocollage
(klik op de pijl rechtsonder in dit artikel)